Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 31, 2011

~~Ringkas Tapi Bermakna~~

ucapan yang ringkas tapi cukup bermakna buat saya... =) terima kasih encik S...

dan untuk semua blogger and follower2 saya... saya nak ucapkan SALAM AIDILFITRI... mohon maaf atas keterlanjuran jari meluncurkan perasaan hati... mohon maaf andai ada entri2 saya yang menyentuh hati individu2 yang tertentu... this blog is all about me, him and we dont even think about nobody... jadi andai ada individu lain yang terasa hati... mohon maaf... sebab saya tidak menujukannya kepada kalian... mungkin secara kebetulan sahaja...

cuaca di Kampung Alor Sena saat ini sungguh indah... nyaman, berkabus, hijau dan bunyi kicauan burung menjadikan suasana lebih meriah... actually kicauan burung tu la yang menjadi kerinduan saya... sebab di gombak, saya tak dapat dengar bunyi kicauan burung...

indah sangat...



p/s: doa saya di Aidilfitri, moga Allah memakbulkan doa saya... ~~

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Sunday, August 28, 2011

Balik Kampung Memang Best...



moga kekusutan yang telah berlalu itu pergi jauh dan tidak kembali...

moga keperitan yang telah pergi itu jangan balik2 lagi...

moga sakit hati yang telah sembuh itu jangan lagi datang semula...

moga derita yang menghilang itu tidak lagi berulang...


currently saya berada di Kg Alor Sena... tempat yang paling tenang lagi menenangkan... bertolak bermula jam 7.30 pagi dan kami selamat tiba di kampung jam 5.00 petang... jalan tak jem cuma bergerak agak perlahan...

semalam cuma berbuka puasa dengan lauk pauk yg dibeli... almaklum la sampai pun dah petang... penat dan tidak sempat masak... tapi hari ini masak... =D

pagi tadi mengemas rumah... as usual saya bukan la serajin "superwoman mak" hehehe so saya hanya membantu... "superwoman mak" yang banyak bekerja... sejuk perut ibu mengandungkan? hehe

erm selesai mengemas bersama "superwoman mak", saya bergerak ke Pasaraya Borong Din untuk membeli barang dapur... mak aish punya la ramai org nih... huhu agak bersesak di dalamnya... bukan apa ruang antara rak tu cuma terhad untuk satu troli sahaja... jadi kalo 2 troli dtg dari arah berbeza mmg problem... =(

tapi alhamdulillah semua barang selesai dibeli kecuali kentang dan minyak masak, terpaksa ke pasaran Seri Utama pulak... huhu...



sebenarnya selalu tak perlu pun bershopping penuh bonet cuma kali ini mak dan bapak teringin sangat nak buat kenduri... jadi banyak la barang yang perlu dibeli... =)

acara kenduri tu insyaAllah akan dibuat pada hari khamis... bapak kata tak kira raya hari apa tapi kenduri tu buat pada hari khamis... memandangkan kambing utk akikah Husna juga telah siap ditempah... =)

sangat tidak sabar menanti hari mendatang... moga semuanya berjalan lancar... insyaAllah...



encik S?

encik S? sempat juga saya sms pada dia waktu saya OTW balik... erm tapi as usual no respon... huhu... saya pun buat donno... and this morning... encik S reply... mengatakan dia bertolak hari ini...

banyak juga ceritanya selalunya 1 @ 2 sahaja... tp this time lebih... erm kadang2 terfikir... adakah saya sekadar tempat untuk hilangkan kebosanan... huhu hati kecil kadang2 terusik dengan persoalan itu...

mak pulak selalu cakap... jgn berharap takut nti saya jadi "Gila" bila dikecewakan... kadang2 org disekeliling saya langsung tak memberi harapan... bukan setakat mak, tp org2 lain juga...

entah lah... betul la apa selama ini yang saya pegang... org lain tak akan faham apa yang ada dalam hati kita... yep itulah yang akan terus saya pegang... cerita banyak2 pun mereka tak akan faham... cukuplah cerita sikit2 atau tak payah cerita langsung... =)

doa saya diakhir ramadhan ini moga Allah berikan yang terbaik... dulu saya selalu mendoakan moga Allah jodohkan saya dengan encik S tapi bila difikir2 balik saya juga tidak pasti rencana Allah untuk saya... jadi saya doakan moga Allah beri saya kekuatan utk saya menerima dengan redha apa juga ketentuanNya...

p/s: semua gambar diatas ambil dari internet... bukan dari hasil karya saya... kredit kepada semua... tak ingat sudah dari website mana... =)

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

BIGGEST THANK YOU TO 54TH!!!



the most biggest and appreciate THANK YOU to my 54th follower... u cheer up my day...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Thursday, August 25, 2011

Tengok Dari Jauh Cukup Lah...

semalam... pantang saya break... hehe saya sms encik S... tp Alhamdulillah saya masih boleh mengawal perasaan... hahaha gila btol...

erm yang pasti saya akan cuba yang terbaik... insyaAllah...

hari ini ada majlis khatam Al Quraan... Alhamdulillah segalanya berjalan lancar... dan saya bersyukur sangat kepada Allah... walaupun dalam environment yang begini, masih ada generasi Al Quraan di dalam nya... anak2 murid yang terlibat dalam majlis Khatam Al Quraan ini sungguh merdu suaranya... Alhamdulillah...

saya tertarik dengan tazkirah ustaz Fadzli sebelum majlis bermula... katanya bila rumah itu ada ahlinya yang membaca Al Quraan, insyaAllah malaikat akan mengerumuni keseluruhan rumah tersebut dan syaitan akan lari bertempiaran... sebaliknya jika rumah itu tiada ahlinya yang membaca Al Quraan, maka syaitan akan masuk ke rumah menggantikan malaikat, manakala malaikat lari menjauhi rumah tersebut...

tersentuh hati saya...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Wednesday, August 24, 2011

549 is just for the 53



THANKS!!! kepada 53rd follower... which is i cant trace which one... apa juga pun terima kasih bebanyak...

u light up my blog... hehe

p/s: tajuk entri ini merujuk kepada entri ke 549 yang ditujukan khas kepada follower ke 53...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

~~ Count On Me ~~



If you ever find yourself stuck in the middle of the sea

I'll sail the world to find you

If you ever find yourself lost in the dark and you can't see

I'll be the light to guide you


Find out what we're made of

What we are called to help our friends in need


You can count on me like one, two, three

I'll be there and I know when I need it

I can count on you like four, three, two

And you'll be there 'cause that's what friends

Are supposed to do, oh yeah, ooh, ooh


If you toss and you turn and you just can't fall asleep

I'll sing a song beside you

And if you ever forget how much you really mean to me

Everyday I will remind you


Find out what we're made of

What we are called to help our friends in need


You can count on me like one, two, three

I'll be there and I know when I need it

I can count on you like four, three, two

And you'll be there 'cause that's what friends

Are supposed to do, oh yeah, ooh, ooh, yeah, yeah


You'll always have my shoulder when you cry

I'll never let go, never say goodbye


You can count on me like one, two, three

I'll be there and I know when I need it

I can count on you like four, three, two

And you'll be there 'cause that's what friends

Are supposed to do, oh yeah, ooh, ooh


You can count on me 'cause I can count on you


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Monday, August 22, 2011

Kekurangan...

seringkali saya merasakan saya tidak sempurna... bila berhadapan dengan manusia2 tertentu, saya selalu merasa rendah diri... jauh disudut hati saya betul2 berharap saya seperti manusia2 tertentu ini...

entah la... tapi apa juga[un bukan la bermakna saya tidak bersyukur... sebenarnya saya bersyukur sangat dengan kurniaan Allah pada saya... tapi entah la... huhu...

oke, tutup kisah itu... apa pun juga... setinggi mana pun juga saya mahu menjadi orang lain... tak akan mungkin tertunai kerana inilah saya... terima seadanya... syukur dengan apa adanya...

tak sabar sebenarnya nak tunggu hari khamis... huhu... tak sabar nak cuti sebenarnya... raya tu tak penting... yang penting cuti... saya berharap sangat, khamis cepat sampai... huhu

kalau boleh, tuisyen hari khamis tu pun saya nak kenselkan... hehehe... berharap sangat ia dikenselkan... kalo kensel, lepas sekolah saya dah cabut balik shah alam... =)

saya rindu kampung... rindu bapak... rindu pertemuan sekeluarga... tahun lepas tak berpeluang beraya beramai... insyaAllah tahun ni ada peluang berhari raya bersama2...

saya mohon dengan sangat... moga segalanya berjalan lancar...

tentang encik S... erm entah ler... kadang2 saya rasa patah hati... putus asa... moga Allah berikan saya petunjuk... kalau encik S untuk saya, saya mohon dengan sangat moga Allah dekatkan hati kami... tapi kalau sebaliknya... saya mohon, hapuskan perasaan ini dari hati saya... hati ini milik Allah, dia berhak menentukan siapa yg patut berada didalamnya... walaupun sebenarnya saya berat hati nak melepaskan encik S... apa juga pun... yang paling penting saya berharap sangat, perasaan saya pada encik S tidak melebihi cinta saya kepada Allah...

p/s:skarang... saya gila mendengar lagu Berdua Bersatu... nyanyian kumpulan baru Forteen... and paling saya suka dalam group tue adalah Izzue Islam... hehe sweet sangat... =)


yang rambut serabai tu ler izzue islam... hehehe siapa2 yang mengenali saya mesti akan kata... "dah agak dah... azni mmg suka yg muka jambu... hehe"


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Saturday, August 20, 2011

Salah

saya salah sebab saya terlalu eager sangat nak jadi mcm orang lain... sepatutnya saya menjadi diri saya sendiri...

saya salah sebab saya terlalu percaya yang "we are in the same situation", rupanya walaupun dalam situasi yang sama... kita tetap berbeza...

saya salah sebab mengubah prinsip saya dengan mempercayai orang lain... saya lupa pada kisah lalu... and akhirnya saya mengalami nasib yang sama... insyaAllah lepas ni ia tidak akan berulang lagi... trust only yourself and Allah

saya salah sebab terlalu gila menyintai dia dan bertepuk sebelah tangan... tapi apa daya saya... saya cuba melupakan dan saya cuba buang dia dari hidup dan ingatan saya... tapi... sy masih gagal...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Friday, August 19, 2011

Update lagi...

makin menjadi encik S mengupdate FB nya... kalo dulu 2 hari sekali nak update pun payah... skang almost setiap hari... and paling best ari ni saja encik S update 2 status... pagi dan petang + kawan2 encik S yang buat foursquare + tagging gambar...

ape motif encik S saya juga tak pasti... tp yang pasti... saya akan ignored kat segalanya... biar this time saya pula jadi senyap dan membisu... biar saya tengok dari jauh... nilai dari jauh... saya hanya akan kembali bersuara pada hari raya nanti...

erm mungkin jarak yang jauh akan dapat mendekatkan hati kami... insyaAllah

p/s1: mari imarahkan 10 malam terakhir... moga kita menjadi insan pilihan Allah untuk dijauhkan siksaan api neraka

p/s2:currently berada di Pinggiran USJ... bersama mak, kakak, adik and anak2 sedara yg comel2

p/s3: rindu kat bapak

p/s4:matahari petang tadi sungguh cantik... dan sungguh menenangkan... Alhamdulillah dpt menikmatinya

p/s5: xsabar nak mengharungi seminggu lagi... then balik kg...

p/s6: encik S, apa juga berlaku... anda tetap dalam hati saya...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Thursday, August 18, 2011

Adakah diamku bermakna?





last sms saya pada encik S adalah pada 12 Ogos yang lepas... waktu tu saya di restoren menunggu order... ada kelapangan jadi sy pun sms dia... mmg dah lama saya ingat nak sms mengucapkan selamat berbuka puasa... tp tak berkesempatan... dan kebetulan hari itu sy tidak bz memasak sebab makan di kedai, jadi sy sms dia... tapi... biasalah... sms saya dibalas sepi... senyap dan bisu...

tapi tak pe... saya sudah menjangkakan respons itu... bersyukur juga sebab selepas itu mak datang sini... bersama dengan mak, buatkan saya lupa sekejap dengan encik S...

tapi adakah diam saya itu bermakna... adakah mendatangkan kesan dalam hidup encik S? atau encik S lebih senang sekiranya saya tidak mengganggu dia... but lately encik S selalu update status FB nya berbanding sebelum nih... erm adakah encik S mahu menarik perhatian saya? atau dia mmg punya banyak terluang lately nih...



erm semua persoalan hanya seorang jek yang boleh jawab... encik S... yep dialah yang mampu menjawab persoalan2 tu semua...

kadang2 sebenarnya saya mengharapkan saya tahu apa yang ada dalam hati encik S... kalau boleh seminit pun cukup lah... seminit pun cukup untuk tahu apa yang ada dalam hati encik S...

tapi mustahil la kan... huhu... erm saya berharap dalam hati encik S adalah semuanya yang baik2 saja... saya berharap sangat... moga Allah membuka hati encik S untuk menerima saya seadanya... mencintai saya kerana Allah... dan moga Allah menemukan jodoh saya bersama encik S...

mungkin benar, apa yang baik untuk kita tidak semestinya baik pada pandangan Allah, dan apa yg tidak baik bagi kita mungkin baik pada pandangan Allah SWT, hanya Allah yang maha mengetahui... tp saya berharap sangat, apa yang baik pada pandangan Allah, adalah juga yang terbaik pada pandangan saya... dan begitu juga sebaliknya...

readers... sy mohon... doakanlah saya... doakan yang terbaik utk kita semua...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Hari2 Yang Indah...

jumaat sabtu ahad isnin selasa dan rabu yang cukup indah... saya hampir lupa kepada encik S, saya juga hampir lupa dengan kerja2 saya... semuanya saya lupa... yang saya ingat hanyalah mak saya... sebab mak saya ada di sini...

bahagia sangat rasanya... cuma masih ada sedikit perasaan tidak puas hati... tapi saya cuba utk tidak mengambil kisah semua itu... saya cuma mahu menikmati kehidupan yang bahagia ini...

sebenarnya saya mmg ingin sangat nak cerita tentang encik S pada mak tapi saya tak tau nak mula dari mana... saya bukan mcm sesetengah org yang boleh bercerita sesuka hati mereka... dan akhirnya saya putuskan ada baiknya saya tidak bercerita... banyak kali saya buka handfon utk tunjukkan gambar encik S pada mak, tapi akhirnya saya tutup balik...

tak pe la... saya dengan cara saya... org lain dengan cara mereka tersendiri... =)

erm yang penting saya bahagia dan org lain pun bahagia...

p/s: kat bilik guru nih... suasana hari guru dah mula terasa... dengan hiasan segala bagai, siap ada lagu raya lagi... hehehe sungguh indah...


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Tuesday, August 16, 2011

Berdua Bersatu...

kenapa cinta kita

selalu saja diduga

bagai ada tak merestu

kita berdua bersatu


atau mungkin kau dan aku

ditakdir untuk berpisah

walaupun melawan arus

kita berdua bersatu


seringkaliku mendengar

patah tumbuh hilang berganti

tetapiku tidak mahu

cinta selain darimu


jika denganmu salah

kutak mahu yang benar

jika denganmu rebah biarlah kutercalar

walau dilanda badai

kusanggup kerna ku mahu

kita berdua bersatu


jika denganmu kabur

kutak mahu yang jelas

jika denganmu hanyut

biarlah aku lemas

walau dilanda ribut

kusanggup kerna kumahu

kita berdua bersatu

p/s: erm, lately saya selalu terdengar lagu di radio... liriknya betul2 melekat dalam hati saya... especially liriknya... yg saya dah bold kan...
"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Friday, August 12, 2011



Ku membenarkan jiwaku
Untuk mencintaimu
Ku persembahkan hidupku
Untuk bersama kamu

Dan diriku untuk kamu
Belum pernah kumerasai begitu

Semua itu telah berlalu
Harapanku palsu
Dan mungkin hari yang satu
Terus ku tertunggu

Di hatiku masih kamu
Belum pernah ku ingin terus memburu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Namun aku tetap aku
Yang terbaik untuk diriku
Hanya satu
Hanya kamu

Ku membiarkan hatiku
Untuk merinduimu
Ku menghamparkan sakitku
Untuk tatapan kamu

Bersamamu harapanku
Hilang dalam terang yang membutakanku

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu
Hanya kamu

Dan segala yang ku ada
Ku berikan semua
Untuk dirimu saja

Ku mahu dirimu
Bahagia untuk selamanya
Biar sampai syurga
Aku menunggu cinta darimu
Agar ku sempurna

Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu
Namun aku tetap aku
Yang terbaik tuk diriku

Hanya satu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu
Hanya kamu

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"