Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, August 28, 2011

Balik Kampung Memang Best...



moga kekusutan yang telah berlalu itu pergi jauh dan tidak kembali...

moga keperitan yang telah pergi itu jangan balik2 lagi...

moga sakit hati yang telah sembuh itu jangan lagi datang semula...

moga derita yang menghilang itu tidak lagi berulang...


currently saya berada di Kg Alor Sena... tempat yang paling tenang lagi menenangkan... bertolak bermula jam 7.30 pagi dan kami selamat tiba di kampung jam 5.00 petang... jalan tak jem cuma bergerak agak perlahan...

semalam cuma berbuka puasa dengan lauk pauk yg dibeli... almaklum la sampai pun dah petang... penat dan tidak sempat masak... tapi hari ini masak... =D

pagi tadi mengemas rumah... as usual saya bukan la serajin "superwoman mak" hehehe so saya hanya membantu... "superwoman mak" yang banyak bekerja... sejuk perut ibu mengandungkan? hehe

erm selesai mengemas bersama "superwoman mak", saya bergerak ke Pasaraya Borong Din untuk membeli barang dapur... mak aish punya la ramai org nih... huhu agak bersesak di dalamnya... bukan apa ruang antara rak tu cuma terhad untuk satu troli sahaja... jadi kalo 2 troli dtg dari arah berbeza mmg problem... =(

tapi alhamdulillah semua barang selesai dibeli kecuali kentang dan minyak masak, terpaksa ke pasaran Seri Utama pulak... huhu...



sebenarnya selalu tak perlu pun bershopping penuh bonet cuma kali ini mak dan bapak teringin sangat nak buat kenduri... jadi banyak la barang yang perlu dibeli... =)

acara kenduri tu insyaAllah akan dibuat pada hari khamis... bapak kata tak kira raya hari apa tapi kenduri tu buat pada hari khamis... memandangkan kambing utk akikah Husna juga telah siap ditempah... =)

sangat tidak sabar menanti hari mendatang... moga semuanya berjalan lancar... insyaAllah...



encik S?

encik S? sempat juga saya sms pada dia waktu saya OTW balik... erm tapi as usual no respon... huhu... saya pun buat donno... and this morning... encik S reply... mengatakan dia bertolak hari ini...

banyak juga ceritanya selalunya 1 @ 2 sahaja... tp this time lebih... erm kadang2 terfikir... adakah saya sekadar tempat untuk hilangkan kebosanan... huhu hati kecil kadang2 terusik dengan persoalan itu...

mak pulak selalu cakap... jgn berharap takut nti saya jadi "Gila" bila dikecewakan... kadang2 org disekeliling saya langsung tak memberi harapan... bukan setakat mak, tp org2 lain juga...

entah lah... betul la apa selama ini yang saya pegang... org lain tak akan faham apa yang ada dalam hati kita... yep itulah yang akan terus saya pegang... cerita banyak2 pun mereka tak akan faham... cukuplah cerita sikit2 atau tak payah cerita langsung... =)

doa saya diakhir ramadhan ini moga Allah berikan yang terbaik... dulu saya selalu mendoakan moga Allah jodohkan saya dengan encik S tapi bila difikir2 balik saya juga tidak pasti rencana Allah untuk saya... jadi saya doakan moga Allah beri saya kekuatan utk saya menerima dengan redha apa juga ketentuanNya...

p/s: semua gambar diatas ambil dari internet... bukan dari hasil karya saya... kredit kepada semua... tak ingat sudah dari website mana... =)

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: