Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 20, 2011

Tabah Dan Kuat



semalam x boleh tido... entah kenapa saya juga tak pasti... tapi takut juga ada petanda negatif... pukul 12.30 saya belum dapat tido... mula awalnya saya ingatkan yang saya excited membaca novel, menyebabkan saya tak mengantuk... tp bila novel dah habis baca pun, saya masih belum tido... entah la... tiba2 teringatkan Shakiran... then saya sms dia... "kawan, harap semuanya baik2 saja" 


didn't expected dia untuk reply pun sebab dalam hati saya sentiasa mendoakan yang terbaik dan sebaiknya utk dia... sejak dia ke IPOH weekend lalu... entah, saya mcm ada bad feeling...

then this morning Shakiran reply dengan 2 berita... 1 kereta ada problem and kena hantar workshop and satu lagi mengenai suami bestfriend dia yang hilang di laut dan ditemui meninggal dunia... huhu trajis...

erm part kereta rosak tue mmg biasa bagi saya... tp bila part kehilangan suami... yep sangat menyentuh hati saya... kebetulan seorang adik kepada rakan guru saya juga kehilangan suaminya secara mengejut... memang satu tamparan yang hebat... satu kenyataan dan perubahan yang mendadak... semalam baru kita bergurau senda, hari ini insan itu telah pergi untuk selamanya...

pergi dan tak akan kembali... pergi dan sudah tidak boleh dihubungi lagi... dan bayangkan la yang pergi tu adalah yang terdekat dengan kita... mak, ayah dan suami... pada saya kehilangan 3 insan ini cukup meninggalkan kesan yang mendalam...

bagi yang belum berkahwin, mcm saya... pergantungan pada keluarga especially mak dan ayah cukup kuat.... x dapat saya bayangkan kehidupan saya sekiranya saya kehilangan mereka sekarang... saya selalu berdoa moga Allah ambil nyawa saya dulu sebelum mereka... saya tak mampu kehilangan mereka...

erm adakah saya sedang mementingkan diri sendiri? huhu apa juga pun harapan saya... akhirnya saya harus berserah pada ketentuan Allah... saya yakin apa yang terjadi adalah anugerah terbaik dari Allah untuk saya dan juga kita...

berbalik kisah Shakiran... serius saya terkesan dengan kisah sahabat baik Shakiran yang kehilangan suami... apakah reaksi yang harus saya berikan?  kehilangan suami... tempat berkongsi segalanya... mmg satu kehilangan yang perit... walaupun x bersuami... saya seperti memahami apa yang dirasainya... saya seperti mahu pergi bertemu sahabat Shakiran itu dan memeluknya (huhu pe kaitan kan) tapi itulah yang saya rasa... saya memahami kehilangannya... bayangkan dahan untuk kita bergantung... suami yang selama ini bersama kita, mengenali kita lebih dari segalanya... menjadi bahu untuk kita menangis, menjadi sahabat utk bercerita kini pergi untuk selama... ya Allah, hamba yakin dugaan Mu hanya untuk mereka yang kuat... dan hamba yakin sahabat Shakiran mmg kuat... berikan dia kekuatan dan kembalikan dia kepada jalanMu ya Allah... jangan kau pesongkan dia dari jalan Mu (ada reason kenapa saya berkata begini)...


ayat ini saya tujukan kepada sahabat baik Shakiran itu... mungkin Allah ambil sesuatu yang kita sayang untuk lebih dekatkan kita kepada Nya...


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: