Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, December 25, 2011

Tumpang Bahagia...

baring2 petang semalam dengan mak... bercerita tentang jodoh... mak bertanya... "kalau dapat suami yg tak ada kerja, kok ni nak tak?"

saya tak pasti untuk memberi jawapan... kemudian saya bertanya balik... "mcm mana kalau dah yg itu jek yg boleh terima kita, tak kan kita nak memilih lagi? lain lah kalau kita ada pilihan lain yang lebih baik..."

betul... bukan hanya saya, tapi orang lain juga akan melakukan perkara yang sama... kalau kami (golongan yg senasib dengan saya) ada pilihan yang banyak... apsti kami akan pilih yang terbaik... orang bodoh saja yang memilih orang yg tak bekerja... tapi... kami tak banyak pilihan... saya tak banyak pilihan... nak dapat seorang pun payah... inikan pula mahu memilih...

orang2 yang tak merasai perasaan mcm saya... sebenarnya langsung x layak nak memberi pandangan atau nasihat... sebab tue saya kadang2 malas mahu bercerita pada sesiapa... 

penah dulu... saya buka mulut... mula2 saya cerita... mereka yg mendengar memberi kata2 semangat dan harapan untuk saya berusaha... bila saya dah bersemangat dan berusaha... alih2 mereka2 ni, sibuk pulak menasihati saya... jangan lebey2 nti kecewa... saya tak faham kenapa sokongan itu selalu separuh jalan... bukankah kecewa tu separuh dari jalan perjuangan... mungkin agaknya mereka takut saya jadi gila bila saya kecewa... 

saya tak faham kenapa mereka takut saya saya kecewa? sebab sayang saya? hahaha... sudah laaa... 



saat ini dalam hati saya... kosong... x dak apa2 dan tak ada sesiapa... encik S? erm mungkin harus berhenti berharap pada dia... sebab rasa mcm saya sudah tidak ada harapan dengannya... saya harus berhenti berharap... tapi dalam masa yang sama... saya berdoa... andai masih ada ruang untuk kami... moga Allah memberi jalan yang terbaik... kalau ada jodoh... insyaAllah, lambat atau cepat pasti kami akan disatukan... kalau Allah tak izinkan... mengharap setinggi langit pun... pasti tidak akan berlaku...

saya ada azam... saya mahu mengubah diri terlebih dahulu... tp entah la... saya mampu atau tidak... doa saya, moga Allah beri saya kekuatan... insyaAllah... selepas tue, terpulang la apa yang akan berlaku... saya redha dan terima...

saya juga dah set dalam perancangan 2012... kalau tak bertemu jodoh di Gombak... mungkin saya harus mengangkat kaki ke tempat baru... mungkin jodoh saya ada di situ... =)




sebenarnya dalam entri kali ni saya nak tulis tentang mereka yang pernah mengharungi kesusahan dan keperitan seperti saya... menunggu dan akhirnya Allah berikan mereka kemanisan diakhirnya...

tumpang bahagia mendengar perkhabaran tentang kelahiran baby Kak Farah (seorang rakan guru) yang telah hampir 6 tahun menunggu... sungguh, saya faham perasaan menunggu itu... menunggu dan berusaha, sambil mendengar kata2 sindiran dan pertanyaan2 pedas dari orang sekeliling... yep... saya faham sangat... dan hari ini Allah makbulkan doa Kak Farah... selepas 6 tahun... moga satu hari nanti Allah makbulkan juga doa saya...

tumpang bahagia juga dengan Mas (kawan baik waktu di UMS) yang juga selamat melahirkan bayi lelaki... hero penyeri kehidupannya... saya tahu mas juga mengharungi kehidupan yang sukar... berkahwin pada usia yang agak jauh berbanding rakan2 yang lain... Alhamdulillah, Allah sudah membalas doanya dengan kebahagiaan yang tidak terhingga... moga satu hari nanti Allah juga akan membalas doa saya sebegitu rupa...

saya tahu Allah tak akan sengaja tidak memudahkan urusan hidup kita... saya yakin pasti ujian ini adalah untuk menjadikan kita lebih kuat dan tabah... menjadikan kita lebih hebat... dan menyiapkan diri kita untuk menjadi yang lebih baik setelah kita bertemu dengan kejayaan nanti... 

p/s: hati selalu kuat merasakan jodoh saya ada di Perlis... kenapakah begitu?


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Friday, December 23, 2011

~~Lara Lagi~~


Hanya sampai di sini sahaja,
Kisah cinta kita berdua,
Tiada daya selamanya,
Terhenti di sini,

Biar ku pujuk hati ini,
Merawat rinduku sendiri,
Setelah aku kau lukai,
Sedangkan kau tahu,

Kasih aku hanyalah untukmu,
Tiada lain dalam diriku,
Takkan berubah,
Walau dipisah laut biru,

Cinta aku hanyalah untukmu,
Tak pernah goyah,
Tak pernah jemu,
Takkan terpadam dalam hatiku,
Ia milikmu... percayalah,

Mungkin sudah suratan kita,
Terpisah sebegini saja,
Pasti di suatu hari nanti,
Ku jejak bahagia...





"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Thursday, December 22, 2011

Saya Suka Melihat Senyuman Dia...

masa bergerak pantas... seminggu cuti mcm 4 hari jek... jadual cuti kali ni sangat penuh...

sabtu bergerak balik... sampai Alor Sena jam 4.50 petang... tros menghadiri kenduri... SELAMAT PENGANTIN BARU kepada pengantin... cuma tak puas hati nya adalah sebab daging masak hitam yang digembar gemburkan itu telah habis seawal jam 2.30 petang... kurang berpuas hati... pelamin gah, makanan x cukup... mukan nak kutuk, tapi nak jadikan ingatan kepada diri sendiri dan kepada mereka2 yang akan melangsungkan walimah... biar makan tetamu cukup pelamin x dak, itu lagi baik...

ahad... misi mencari kereta bermula... dari Alor Sena sampai Alor Setar... hahaha... mmg penat tak hengat... tapi puas sebab dapat berbakti utk bapak dan mak... =) drive tanpa arah tujuan, asal jumpa kedai jual kereta, kami stop... servey2... servey2 cam ni pun bagus... ada knowledge tentang kereta... saya sampai boleh beza, kereta dengan cat asal dengan kereta yang dah dicat semula... hehehe and also a few information in cars engine... hehehe... dari dummy tros pandai sket... =)

Isnin, bawak bapak ke Kangar... settle roadtax kete, insurans kete, bayar itu, bayar ini... sampai umah dah tengah hari... petang pulak... keluar pegi bayar bil tepon and broadband... nak donload citer hawaii.5-0 and NCIS LA tak lepas2 coz dah over limit downloading data...

Selasa... mak pegi kebun, saya pegi Kangar lagi... settlekan duit2 dan bayaran2... haduiii baru ingat, Maybank belum bayo... haish... tp x pe nti awal bulan bayar atau bila ada kelapangan nak pegi, boleh bayar... petang, lepak kat umah...

Rabu... misi cari kereta episod 2... on episod 1 dah jumpa, tp lambat pulak org tu nak proses... erm bapak mcm hampir berputus asa... so malam sebelum tu kami servey di Mudah.My pastu esoknya pegi cari... erm tp semuanya hampa... ada yang cantik, tp mahal... ada yang murah tp x sedap mata memandang... erm last2 balik, and masih berharap pada yang lama... moga2 ada rezeki... =)

balik rumah, tros tido... maklumlah... keluar pukul 9.00 pagi, sampai umah pukul 3.50 ptg... time drive, mata dah setengah tutup dah.. huhuhu... sampai jek tros tido... pukul 5.30 baru bangun... bangun, mandi tros pegi pasar malam... pasar malam rabu, mmg best!!! mcm biasa beli roti goreng, cucur jagung, wedges, putu buluh and mak beli pasembor... sempat juga grab baju blouse selai... hehehehe... niat di hati nak stay lama... tp hujan, dengan nak kepit payung, nak bawa plastik la... so x jadi... lepas beli tros balik...

khamis... lepak rumah... mak and bapak ke kebun lagi... =) sempat la siapkan beberapa kerja... and petang mungkin ke padang besar... satu lagi destinasi wajib yang belum dikunjungi... =)

jumaat, sabtu, and ahad... x tau lagi ape perancangan menanti... isnin dah nak balik KL... huhuhu...

encik S, tukar profile picture... sweet sangat... saya suka tgk encik S senyum... maaf... saya tak mengharap pada encik S lagi... saya suka dengan hidup saya sekarang... =) kalau encik S untuk saya... saya redha... tp kalau encik S untuk orang lain... ape saya boleh buat...





"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Monday, December 19, 2011

Hau`oli la hanau!

Happy birthday Azniwati...

moga menjadi hamba yang solehah...

moga berbahagia hingga ke syurga...

moga bertemu jodoh sebelum 2012 berakhir...

moga menjadi anak yg solehah...

moga diberi ketabahan dalam meneruskan kehidupan...

moga tabah menghadapi setiap cabaran...

moga segala kebaikan mendekatimu dan segala keburukan dan kejahatan menjauhimu...


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Tuesday, December 13, 2011

Merungut...

its been a long time tak update post... erm bz mengawas exam + tuisyen pun nak menyibuk + balik kampung...

lagi 3 hari nak berjuang menghadapi segalanya... erm pastu balik kampung utk satu minggu kurang lebih... hehehe... then balik semula ke sekolah... rasa mcm nak chilok jek... x nak datang meeting pertama, boleh x? tapi sure lah banyak yang nak di info kan time meeting pertama tue... huhu...

erm tertekan waktu ini.. sebab banyak pertanyaan yang belum berjawab... FB encik S penuh dengan kisah "berdua" , "nikah" dan sewaktu dengannya... hati bergetar... tp entah la... separuh lagi hati tidak kisah lagi... saya redha... mungkin bukan encik S orangnya...

cuma separuh hati lagi agak berat untuk melepaskan... Allah, kuatkanlah hati ini untuk menerima segala apa juga kenyataan yang akan datang dihadapanku...

hati tertekan juga, bila merasakan yang saya ni mcm kunci pendua... dicari bila diperlukan... diletak entah dimana bila tidak diperlukan... terasa sangat dalam hati... sungguh2 terasa...

keluarga, kawan2... sama saja... tak dak beza pun...

hati tertekan lagi... bila hidup ni mcm bayang2... ada depan mata tp orang buat2 tak nampak... huhu sedih sungguh...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Thursday, December 8, 2011

Tidak Layak Mengeluh...

Lagu Lara Lagi dan Hanya Untukmu bermain di telinga... bila dengar lagu tu air mata jatuh... entah la... tak pasti mengapa... adakah kerana penyanyi ini menyanyi dengan sepenuh hati atau lirik nya yang betul2 menyentuh hati...

hari ini tercapai hasrat nak tengok Ombak Rindu... erm sungguh... ada sedikit air mata yang jatuh... tp tak la sampai kena lap dengan 5 kotak tisu... saya beri bintang penuh utk cerita ini...

cumaaaa... ada suara yang tak sedap di dengar... entah la... saya tak berhasrat nak cerita disini... biar la...

entah la... itu jek yg boleh saya katakan... walaupun saya kata saya x nak kisah... tp saya kisah juga... erm entah la...

entah la... itu bunyi mengeluh bukan? huhu... yep saya sedang mengeluh sedangkan sebenarnya saya tak layak pun untuk mengeluh... mcm x mensyukuri apa yang Allah bagi... huhu...

tapi entah la... terasa mcm sangat banyak kekurangan... mungkin saya terlalu banyak meminta... meminta lebih dari kemampuan saya... saya tau permintaan saya terlalu tinggi... tp entah la (mengeluh lagi) bagaimana harus saya lupakan...

saya hairan (sebenarnya saya sedang mempersoalkan takdir orang). kenapa jalan saya seolah tidak dimudahkan... kenapa perjalanan saya penuh dengan sekatan? adakah saya tidak cukup dekat dengan Tuhan? saya tak mahu mempersoalkan itu...

entah la... saya penat melalui hari2 yang sukar... penat melihat jalan orang disekeliling saya licin dan mudah... mahu itu dapat, mahu ini dapat... sedang saya?

mungkin ada yang akan kata... saya manusia yang tidak tahu bersyukur... baik... bandingkan aku dengan kau... apa yg aku ada, kau tak ada?

erm entah la... ape yang saya sedang merepek ni... bahasa tak menentu kerana waktu sudah jam 12.20 am... mata tak bisa lelap... adakah kerana terlalu excited nak balik atau entah la (mengeluh lagi)...

doakan saya selamat tiba... hari ini bapak sendiri yang telefon tanya saya nak balik esok lepas habis exam atau jumaat... saya tahu dia rindu saya... tambahan bila adik bagitau dia sanggup nak turun sg, perak tunggu saya kalau saya tak larat... sungguh saat baca komen tu di Facebook, air mata saya jatuh... dan saat ini masih jatuh... dengan lebih banyak...

ya Allah, mudahkanlah urusan esok... mudahkanlah aku bertemu mak dan bapak... sebab saya juga merindui mereka...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Monday, December 5, 2011

Pelangi Itu Indah...


Pelangi itu sungguh indah... tidak siapa pun juga menafikannya... namun hairan, dimanakah ia bersembunyi... walaupun selepas hujan, walaupun cuaca mendung... ia tetap tidak muncul...

tertanya2 dimanakah pelangi itu bersembunyi... hadirlah dalam hidupku untuk membuatkan aku tersenyum...


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"