Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 8, 2011

Tidak Layak Mengeluh...

Lagu Lara Lagi dan Hanya Untukmu bermain di telinga... bila dengar lagu tu air mata jatuh... entah la... tak pasti mengapa... adakah kerana penyanyi ini menyanyi dengan sepenuh hati atau lirik nya yang betul2 menyentuh hati...

hari ini tercapai hasrat nak tengok Ombak Rindu... erm sungguh... ada sedikit air mata yang jatuh... tp tak la sampai kena lap dengan 5 kotak tisu... saya beri bintang penuh utk cerita ini...

cumaaaa... ada suara yang tak sedap di dengar... entah la... saya tak berhasrat nak cerita disini... biar la...

entah la... itu jek yg boleh saya katakan... walaupun saya kata saya x nak kisah... tp saya kisah juga... erm entah la...

entah la... itu bunyi mengeluh bukan? huhu... yep saya sedang mengeluh sedangkan sebenarnya saya tak layak pun untuk mengeluh... mcm x mensyukuri apa yang Allah bagi... huhu...

tapi entah la... terasa mcm sangat banyak kekurangan... mungkin saya terlalu banyak meminta... meminta lebih dari kemampuan saya... saya tau permintaan saya terlalu tinggi... tp entah la (mengeluh lagi) bagaimana harus saya lupakan...

saya hairan (sebenarnya saya sedang mempersoalkan takdir orang). kenapa jalan saya seolah tidak dimudahkan... kenapa perjalanan saya penuh dengan sekatan? adakah saya tidak cukup dekat dengan Tuhan? saya tak mahu mempersoalkan itu...

entah la... saya penat melalui hari2 yang sukar... penat melihat jalan orang disekeliling saya licin dan mudah... mahu itu dapat, mahu ini dapat... sedang saya?

mungkin ada yang akan kata... saya manusia yang tidak tahu bersyukur... baik... bandingkan aku dengan kau... apa yg aku ada, kau tak ada?

erm entah la... ape yang saya sedang merepek ni... bahasa tak menentu kerana waktu sudah jam 12.20 am... mata tak bisa lelap... adakah kerana terlalu excited nak balik atau entah la (mengeluh lagi)...

doakan saya selamat tiba... hari ini bapak sendiri yang telefon tanya saya nak balik esok lepas habis exam atau jumaat... saya tahu dia rindu saya... tambahan bila adik bagitau dia sanggup nak turun sg, perak tunggu saya kalau saya tak larat... sungguh saat baca komen tu di Facebook, air mata saya jatuh... dan saat ini masih jatuh... dengan lebih banyak...

ya Allah, mudahkanlah urusan esok... mudahkanlah aku bertemu mak dan bapak... sebab saya juga merindui mereka...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

1 comment:

rabitahnaqsa said...

saya pun dah tengok . saya doakan cikgu sentiasa dalam keadaan yang baek2 dan cekal tabah dan sebgainya dalam menjalani kehidupan . ;)