Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 5, 2012

2012


2012 yang sungguh indah... permulaan untuk segalanya... tahun ini sekali lagi saya bertukar tempat... ibarat kata orang "sirih pulang ke gagang"... saya kembali menetap ditempat lama... bezanya saya tidak lagi berkongsi tempat... apapun terima ajek la... =)

mula2 niat dihati ingin buat trivia for 2011... kira perjalanan hidup saya dari awal januari hingga disember... tp fikir2 balik... buang masa jek... lagi pun saya ni mmg pelupa.. kalau nak review dari januari mmg x teringat... itulah masalah saya... saya mudah lupa apa yang berlaku dlm hidup saya...

permulaan 2012 semuanya berjalan dengan lancar... Alhamdulillah, syukur... cuma... saya terasa seperti bola untuk satu hal itu... dulu waktu mahu saya mengajar form 6, macam2 janji ditaburkan.. begitu juga sewaktu mahu saya menjadi SU HEM, APC dijanjikan (walaupun waktu tu saya bodoh lagi utk mengenal APC)...




tapi sekarang, bila ada yang lebih baik... saya dibuang mcm kain buruk, di baling mcm bola... tapi tak pe... saya bersyukur dengan apa yang saya ada sekarang... dan peringatan saya kepada mereka2 yg telah membuang saya... SAYA TAK AKAN BALIK LAGI KE SITUASI ITU WALAU APA PUN YANG BERLAKU!!!!

sebab saya boleh menjangkakan apa yang akan berlaku 6-8 bulan lagi... =)

saya selesa dengan apa yang saya ada... saya bersyukur... bak kata kak zaharah... Allah dah mengaturkan yang terbaik... buat la solat sunat 2 rakaat sebelum subuh, insyaAllah ia lebih baik dari dunia dan isinya...



insyaAllah, ini adalah langkah pertama saya untuk kembali menjadi manusia normal... perjalanan saya masih panjang... saya masih perlu menyimpan tenaga untuk menghadapi hari2 mendatang... insyaAllah, mungkin ada hikmah pada masa hadapan... =)


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: