Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, February 25, 2012

~~ Friend or Sister ~~

hari ini selepas sahaja penataran PEKA... saya bersama kak azrina ke Jusco Wangsa Maju... naik kereta dia...

actually teman dia untuk belikan tilam untuk baby dia, Iman... dalam pukul 3.00 kami gerak balik... nak dijadikan cerita, takdir Allah telah menetapkan kami ditimpa musibah... kereta yang kak azrina bawa dilanggar oleh seorang mamat motor, waktu tu kami berhenti, sebab ada kereta di hadapan nak membelok ke kiri, tetapi motor tersebut dah memotong dari kiri, menyeret kereta kak azrina, dan menghentam lagi satu kereta yang tengah parking di sebelah kiri jalan.

side mirror kak azrina tercabut, kereta pun tecalar... waktu tu, dalam hati mmg panik... tapi saya harus relax, sebab saya tau kak azrina panik...

kami cuba parking di tepi dan turun, bila orang ramai berkerumun di tepi... penunggang motorsikal tersebut mcm tak nak mengaku salah... saya and kak azrina cepat2 ambil nombor kereta yang di hentam, nombor motor dan nombor kereta di hadapan kami tadi... saya ajak kak azrina pegi report polis...

actually tak nak berurusan dengan penunggang motorsikal tersebut yang nampak mcm orang yang tidak meyakinkan... dalam masa yang sama, owner kereta yang dihentam juga keluar... dan kami sama pergi ke balai polis untuk buat laporan.

sampai di balaik polis, laporan kami diterima, tapi memandangkan kawasan berlakunya kes tersebut adalah area taman melati, maka kami disuruh untuk ke IPK Trafik KL dekat jalan Tun HS Lee...

saya menemankan kak azrina, memandangkan suaminya terpaksa menjaga 3 anak mereka yang terkena jangkitan HFMD... huhu kesian... musibah menimpa tak berhenti2... moga dia tabah...

waktu dalam perjalanan nak ke IPK Trafik KL, kak azrina sempat mengucapkan terima kasih... dan saya balas dengan statement "that's what friend are for"

waktu tu juga, kak azrina pegang tangan saya dan berkata... "you are a sister, not friend"

serius saya mahu mengalirkan air mata... saya bersyukur kerana berada di sekeliling mereka yang sangat menyayangi saya melebih keluarga mereka sendiri... sungguh...

saya tak nafikan keluarga yang pertama... tapi disaat kejauhan daripada keluarga... mereka2 inilah keluarga saya...

dulu saya tak merasakan sangat... tapi sejak tahun ini, saya cukup terasa... mereka menjaga saya seperti adik2 mereka sendiri... mereka membantu saya mengawal berat badan saya, hinggakan saya mampu untuk berhenti makan nasi, serius sokongan mak dan mereka menjadikan saya lebih bersemangat...

mereka membantu saya mengubah diri saya menjadi lebih baik... saya sangat2 berterima kasih...

kalau satu hari nanti impian dan hasrat saya tecapai, ini semua adalah berkat sokongan keluarga dan mereka... sungguh...

saya sampai rumah, hampir pukul 5.45 petang... malam ini harus saya qada segala kerja yang saya rancang nak buat hari ini... kalau tak sia2 saya tak balik rumah kak ida... plan mmg nak balik rumah kak ida... tp selagi saya tak habiskan kerja2 yang terbengkalai ni, balik pun saya rasa tak tenang... huhu

insyaAllah, minggu depan saya balik... sebab minggu depan mungkin dah tak ada program sekolah...

p/s: sape yang baca entri ni, please yer JANGAN bagitau mak dan ayah saya pasal nih... saya oke sahaja dan saya tidak mahu mereka risaukan saya...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: