Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 28, 2012

Berubahkah saya?!

Assalamualaikum...

people keep saying that I'm change... 

"azni dah banyak berubah..."

"azni dah tak mcm dulu..."

"saya tengok, awak dah banyak berbeza..."

"saya mcm dah tak kenal awak..."

sampai begitu sekali ker perubahan pada diri saya?

persoalannya adakah anda melihat perubahan saya adalah perubahan yang negatif?

pada saya, perubahan saya adalah perubahan yang positif... 

saya aware dengan persekitaran, saya aware dengan diri saya, saya ada semangat untuk menjadi lebih baik, dan saya sentiasa bahagia... adakah itu perubahan yang negatif?


cumaaa... mungkin yang dikatakan perubahan negatif adalah saya lebih banyak berdiam diri... berdiam diri dari menjadi ribut seperti dulu... yup saya berubah juga... 

saya berubah menjadi orang yang tidak bergaul dengan lain... dan ada sebab mengapa itu terjadi... biarlah... saya tidak mahu menyinggung sesiapa... 

yang penting, saya masih bersama kalian... susah mahupun senang... dan saya tahu apa yang saya buat adalah untuk kebaikan diri saya... insyaAllah...



dulu saya mengajar tingkatan enam... masa mengajar saya sedikit... saya ada banyak masa bersosial... tp sekarang, waktu saya sempit...

saya mengajar 25 waktu seminggu... hampir keseluruhan masa saya terisi dengan kelas... tp Alhamdulillah, saya suka... kerana saya tidak membuang masa dengan perkara2 yang tidak berfaedah... 

sekarang, hidup saya penuh terisi... penuh terisi dengan kerja2 guru tingkatan, kerja2 mata pelajaran saya, dan insyaAllah selepas ini penuh dengan kerja2 kelab... and termasuk juga tuisyen... 

Alhamdulillah, Allah beri kesempatan untuk saya penuh masa saya dengan kerja2 berfaedah... 

saya masih seperti dulu zahirnya... saya masih boleh berbual dan bersembang... tapi utk jangkamasa yang pendek...

saya masih boleh keluar hang out, tapi bukan untuk hari isnin dan khamis...

saya masih boleh luangkan masa untuk keluar makan dan lepak... tp bukanlah untuk tempoh yang lama...

saya masih berhenti untuk rehat dan makan... 

saya masih lagi online FB, cuma kadang2 kepenatan dan kesibukan buat saya lupa untuk update status... lebih suka baca status orang and maybe comment...





saya tetap saya... cuma life saya 360 darjah bertukar...


setiap pagi saya bangun seawal 5.30 pagi, prepare breakfast, having my nutrient shake, then siap2 perkakasan untuk dibawak ke sekolah...

mandi and solat... and ready to keluar rumah around 7.00 to 7.05 am... 

saya reach sekolah around 7.15 to 7.20 am... and kelas saya pun bermula... hampir setiap hari saya ada kelas dari 7.20 hingga 11.20 pagi... cuma mungkin break time rehat form 4... 

11.20 pagi saya dah kena prepare untuk apa nak mengajar esok, siapkan apa yang perlu untuk kelas and segala mcm hal...

so... do you expect saya punya masa yang banyak? but insyaAllah...

saya masih boleh tersenyum... saya masih boleh jerit pada budak yang ponteng kelas...

cuma sekarang... saya mengharapkan kalian memahami saya... memahami kesulitan saya... sebab itu sekarang, kerana masa saya yang sangat terhad dan padat... saya cukup pantang menanti dalam jangka masa yang lama... kerana saya rasa waktu saya terbazir... maaf...

mungkin saya bukan orang yang pandai manage masa... tapi saya suka dengan kehidupan saya yang sibuk ni... sebab saya berpeluang untuk tidak berfikir apa yang bukan menjadi urusan kerja saya...

plus, hujung minggu saya juga padat... hampir every sabtu ada aktiviti disekolah... apa nak buat... itulah yang harus saya korban untuk mendapat 13% kenaikan gaji daripada kerajaan... dan saya redha...

senyum sampai telinga... insyaAllah dari hati yang ikhlas... =)


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: