Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, May 20, 2012

Pagi Yang Indah Lagi Permai...

lama rasanya tak menulis disini... erm entri terakhir pun sudah sangat lapuk... idea banyak... cuma masa tak mengizinkan... entah bizi apa la sangat saya juga tak pasti... cuma yang pasti saya tidak pernah meninggalkan ruang ini bersendirian... hampir setiap hari saya masuk, melihat post2 terbaru sahabat2 yang saya follow dan melihat sama ada ada stalker atau secret admire yang menjenguk blog saya... hehehe

pagi ini ada sedikit kelapangan... masa saya mencuri sedikit kelapangan ini utk mencoret entri disini... banyak yang berubah... hati... perasaan... aktiviti... cara hidup... sampai saya tidak punya masa untuk berfikir tentang kekurangan yang ada...


teringin nak bermandi manda di laut...

last 2 weeks saya terima satu lagi offer tuisyen... erm at bangsar... tak pernah2 pegi bangsar... akhirnya dalam masa 2 minggu jalan2 ke bangsar sudah ada dalam genggaman... hehehe... bertambah satu lagi destinasi dalam peta kehidupan saya... tuisyen di bangsar malam... 2 kali seminggu..

hari isnin, jadual saya sangat padat... pagi pergi sekolah, and balik bersiap untuk ke tuisyen di sri gombak, then balik dari sri gombak, prepare ke bangsar... saya cuma free hari rabu dan jumaat... itupun kalau rabu tiada meeting di sekolah... 

tapi tak apa... saya suka begitu... at least otak saya bergerak... doa saya moga Allah berikan kekuatan untuk menjalani kehidupan ini dengan sebaiknya...

batuk pun dah hampir 2 minggu tak kebah2... jumaat lepas pergi jumpa doktor... Klinik Seri Indah... nama seindah doktornya... saya baik, sangat peramah dan sangat mudah berbicara... tidak terus kepada konklusi dan tidak mudah melatah... dia menyatakan dari tanda2 yang saya berikan, bahawa berkemungkinan itu ada tanda2 Asthma... what?!! dalam hati tertanya2, tua2 mcm ni boleh dpt asthma? OMG?!

tapi doktor menasihatkan saya agar jangan susah hati... belum lagi di diagnosekan as asthma... cuma tanda-tanda... dia berikan saya ubat... sehari perlu makan 3 kali... setiap kali makan2... kira2 semua ada 7 biji... what?!!! 7 biji... OMG... serius saya selama ini tak pernah makan ubat... sakit sikit2 saya biarkan sahaja... paling tidak pun saya makan ubat batuk sahaja... and lately ini sahaja saya makan panadol bila sakit kepala yang sangat2...

balik dari klinik, saya diberi MC utk jumaat tersebut... then saya tros mengemas bilik... buang semua habuk yang ada... and mop lantai... Alhamdulillah segalanya selesai... cuma hingga kehari ini... batuk masih berlarutan... cuma berkurangan... 

harapan saya, saya akan sembuh dengan ubat yang diberikan... insyaAllah...

cantik kan pantai penarik...


sabtu... pergi MSU... bawa pelajar... erm saya amat kagum dengan MSU... sungguh2 kagum... kenapa? pertama kerana ia adalah universiti swasta pertama yang dibina dan diasaskan oleh orang MELAYU...

kedua, kemudahannya sangat cukup dan lengkap... dan ketiga... susah nak cari universiti yang sangat menjaga surau... surau MSU sangat besar dan sangat sejuk... TAHNIAH!!!

recommendation saya buat mereka yang tidak dapat melanjutkan pelajaran ke IPTA, intai2 la MSU... setiap minggu mereka akan mengadakan MSU Education Experience Tour (MEET), Pelajar yang ingin melanjutkan pelajaran ke MSU akan dibawa mengenali MSU dan kemudahan yang ada di MSU... and sungguh2 saya katakan... kemudahannya sangat banyak dan pelajar memang akan dapat belajar dengan sangat kondusif...

balik rumah, dah hampir pukul 4.30 PM... cadangannya mahu keluar berjimba... tapi hujan... jadi saya memilih untuk berada dirumah, menyusun soalan...

proses menyusun soalan amat menyakitkan hati... saya teringat Arwah Abang Udin... dulu, dia yang memegang tugas mereso soalan... sepanjang Arwah menjalankan tugas... kami tidak pernah merungut soalan lambat direso, atau ada kesalahan pada kertas reso... jari2 arwah selalu terluka kerana anginkan kertas supaya kertas tidak melekat dan menyebabkan cetakan missing, saya ingat dulu, arwah kadan2 turun menapau makanan dan makan dibilik reso bila musim2 peperiksaan... selalunya kalau musim tak exam... hantar reso hari ini, esok atau hari itu juga mesti dah dapat... and kalau musim exam kalau hantar minggu ini, minggu itu juga mesti dapat... Arwah tak pernah menyusahkan orang lain.. walaupun sebenarnya arwah selalu tak sihat dan MC... tetapi kami tak pernah merasa kekurangan... tapi kehilangan Arwah buat kami mengingati kerja2 nya... sebab tu agaknya Arwah pergi dengan mudah... kerana selama hayatnya arwah selalu memudahkan kerja orang lain... moga Allah merahmati arwah...

google air terjun, then jumpa gambar ni... Air Terjun Sungai Inki... mcm best jek...

lagi air terjun sungai inki...

nampak mcm best kan...

sorting soalan masih tinggal 1/4... kalau siap cepat petang ni saya nak keluar berjimba... plan nak pergi jogging pagi, tapi kak aini ada pameran seni... jadi jogging kensel... makanya saya mengambil peluang untuk bangun lewat... ahahahaha... bestnya sebab dah lama tak bangun lewat... erm lewat2 pun tak dek la sampai pukul 12... pukul 6.15 pagi saya dah terbangun... huhu...


oke... mau stop and sambung sorting soalan... sebab saya nak cepat2 siap and nak pergi berjimba... hehehe walaupun sebenarnya saya bukanla banyak duit sangat sekarang... tapi tak apa... cuci mata pun oke... ahaks...


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

2 comments:

Liza said...

Rasa seperti sgt dekat dgn saudari. Do I know U? Kenapa rasa mcm pernah kenal? atau kita sama2 mengenali org yg sama? Kwn2 awak, kwn2ku jua.. haha.. Maybe sebab sama2 pendidik, dpt menyelami perasaan. Eh, sorting manual ke? saya nasib saja ada sorting machine + staple.. Mudah sket kerja walau kdg2 ada je missing pages.. Minggu dpn dah cuti.. Selamat bergumbira!!

syahNURazni said...

salam... erm dah review your blog... erm rupa juga familiar... but not really remember... huhu... my origin Perlis, SK Santan, SMK Derma, MRSM Beseri, Matrix Dungun and UMS... ada yang sama ker?
atau memang kerana kita satu aliran... jadi kita serupa... hehehe...
yup sorting manual kerana pakcik reso soalan buat kerja x bagus... banyak soalan yang melekat, ada depan sahaja and ada yang belakang sahaja... jadi instead of guna machine... baik guna manual supaya kesilapan dpt di kesan... anyway, nice knowing you... rasa kenal but should recall back la... muka sangattttt familiar... =)