Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 20, 2012

APC lagi...

APC datang lagi... satu penipuan yang besar kalau saya katakan yang saya tidak kecewa nama saya tidak ada dalam senarai penerima APC... huhu... memang saya sedih... air mata kdang2 nak keluar... tapi hati dan akal selalu seiring dalam menyedapkan hati saya... kenapa saya tidak perlukan APC...

munajat hati...

ye la... x perlu berharap... sebab selama hidup ni pun... aku bukanlah manusia bertuah... xpernah pun dalam hidup aku menerima anugerah ni semua... naik kepentas penuh kebanggaan bukan rutin aku... hidup aku biasa dan lebih biasa daripada orang lain... aku tak pernah dapat hadiah... seingat aku boleh dikira hadiah yang aku pernah dapat... dua kali cabutan bertuah (sekali tu pun sebab semua orang dapat), dan sebenarnya... aku memang selalu kecewa bila aku berharap... jadi ini bukan la kekecewaan yang besar dalam hidup aku...

muhasabah akal...

niatkan hati untuk bekerja kerana Allah... semuanya ketentuan Allah, mungkin kalau dapat APC aku akan menjadi manusia riak... 

hati dan akal sedang memujuk diri ini yang sedih... terima kasih kalian kerana berada bersama saya... sesungguhnya kalian sedang mencipta alasan untuk diri saya... 


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

5 comments:

Liza said...

Hai, Azni.. Sama lah kita. Selalu meyedapkan hati sendiri. Bila manusia tidak terlihat kelebihan, insyaAllah, Allah melihatnya... dengan syarat jujur dan ikhlas kerana Allah.. :)

Adiba Zailan said...

APC tu apa cikgu?

xpe, rezeki datang daripada Allah kan?
:)

a.N.I.s said...

insyaAllah ada bahagia yang lebih baik menanti di depan. just put your trust in Allah. Dia bagi rasa kecewa yang banyak, Dia juga akan bahagi rasa gembira yang banyak.

Puteri Bt Ahmad said...

huhuhu aku pon xdpt apc lg. mcm diutamakan org yg pandai bodek sahaja. so sabaq lah wei. tak perlu apc janji kita puas hati kta buat keja betoi. bukan apa sgt apc tuh pon. kekdg rsa cam tak adil ja sistem tuh. aku pon err bg markah kat org jugak. aku cam bg mrkah tinggi (berpatutan dgn keja dia) tp ada org yg lg tinggi dr aku ttp pilih org yg tak buat keja tp pndai bodek dpt apc. so?aku smpai skang tak brp nk ada hati apc nih. janji ikhlas kerja kerana Allah.

syahNURazni said...

guys... thanks for the feedback... really appreciate it a lot... cuma kadang aku rasa x cukup kuat bila selalu sangat kecewa...