Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 5, 2012

macam-macam ragam...

Assalamualaikum wbt... moga readers yang membaca ini sihat hendaknya... pertamanya... setelah sekian lama tidak menjenguk blogger (akibat celcom broadband kena bar), saya ingin mengucapkan terima kasih pada 60 orang followers saya... tanpa saya sedari, follower sudah meningkat dari 58 kepada 60... erm thanks to kak lizayati... for following blog chikai ini... hehehe... 

my current location is at Kampung Alor Sena... wahaha... sudah almost 8 hari disini, dan akan melalui lagi 5 hari disini... pasti selepas ni hati sungguh berat meninggalkan mereka2 yang berada di sini... berat untuk meninggalkan mak dan bapak, berat meninggalkan chipui yang dah semakin tua, berat meninggalkan oren dan cicak yang dah semakin jauh, berat nak meninggalkan encik Bilik yang dah berhias chanteq... sungguh... semuanya sungguh berat... tapi apakan daya... saya yang memilih jalan ini... jadi harus juga saya tempuhi...

erm persoalannya... patutkah juga saya berhijrah? apakah hijrah merupakan sesuatu yang terbaik untuk saya? erm entah la... tapi janji saya pada mereka... kalau tidak bertemu jodoh pada akhir tahun ini, saya akan berhijrah sebagaimana mereka mahukan... sekarang, doa saya hanya satu... moga keputusan saya betul...

sebelah hati berat meninggalkan segalanya di sana... tapi sebelah lagi berat memaksa saya untuk berbuat demikian... sebenarnya... saya mencipta alasan utk tidak meninggalkan tempat itu... barang banyak, jawatan berat dan segalanya... tp sekarang seolahnya alasan itu boleh di ketepikan... 

mungkin ini masanya... tp saya belum bersedia utk menghebahkannya... sebab saya juga belum pasti apakah yang ada dalam hati saya... doa saya, moga Allah beri saya petunjuk untuk semua ini... insyaAllah, sampai masanya saya akan membuat keputusan yang terbaik dan dipermudahkan segalanya... =)

oke, stop about that... ni nak cerita perihal kenduri... hari ni saya hadiri majlis kenduri seorang saudara jauh... sejujurnya... saya tidak pernah kerumah mereka... waktu kecil pernah sekali... itu sahaja yang ada dalam ingatan... mungkin kerana kami saudara jauh (sebenarnya saya juga tidak pasti bagaimana kami bersaudara)... 

majlis perkahwinan kali kedua pasangan ini... selepas saudara saya (sebelah lelaki) kematian isteri hampir setahun @ dua tahun yang lalu... pertama kali sampai kerumah mereka... baru saya sedar ada juga jalan kampung diperlis seumpama jalan Kg Kerdas dan jalan Kg Changkat... yang hanya muat2 sebuah kereta sahaja... hehehe... tapi pemandangan di sini lebih chanteq... sebab hijau dan original sangat... rumah juga jauh2 sedikit berbanding Kerdas dan Changkat yang rumahnya rapat2 sehinggakan boleh berbual dari tingkap ke tingkap tanpa menjerit... 

sampai di situ... kami terus mengambil makanan dan makan... subhanallah... lauk pajeri nenas dan masak hitam ayam itu sungguh sedap... no wonderlah... kedai mereka laku dan laris... sebab masakan mereka sungguh sedap... =)

rasa seperti mahu menambah tapi malu tambahan pula saya memang tidak patut tambah nasi sebab saya on diet... hehehe

bila ditanya mana pengantin... saya mencari2 mana la pengantin ni... sambil mata meliar mencari pengantin (pasangan yang berbaju chanteq) of course la dalam kepala lelaki memakai tengkolok dan baju songket and perempuan pakai vail kan... erm tapi tak jumpa... tambahan pula saya memang tidak mengenali saudara saya yang berkahwin ni... mak pun cakap, mungkin tak sampai lagi kot...

tiba2 ada jiran sebelah meja mencelah... eh dah datang dah... tu yang pakai baju kurung biru tudung pink tue... hah!!! mata melopong, sebab yang dimaksudkan itu adalah perempuan yang lalu di hadapan saya... memakai kebaya biru plain di sulam bunga pink dan memakai tudung bawal berowning warna pink... and guess what... pengantin lelaki cuma memakai baju batik warna pink lembut... hehehe...

mungkin sebab ini perkahwinan mereka kali kedua... tapi serius saya teruja melihat mereka berpakaian biasa... too humble for me... bayangkan kalau jodoh saya sampai dan saya hanya berpakaian seperti itu? boleh x? hehehe berangan jek la... jauh rasanya semua itu dari saya... sebenarnya berangan2 tentang itu juga saya tidak berani... sebab saya takut saya akan kecewa...

maaf buat sahabat2 yang saya menjemput saya ke majlis walimah mereka... bukan tidak mahu meraikan... tetapi saya juga harus menjaga hati... saya juga harus menjaga perasaan... walaupun begitu... doa saya utk kebahagian kalian sentiasa saya panjatkan...

oke... mahu stop... banyak yang mahu saya luahkan... tp tersekat pada Relay Neurone saya... maka biarkan dia disitu... sinaps tidak membenarkannya melepasinya utk ke Sensory Neurone... jadi biarkan... mungkin pada entri berikutnya... huhuhu...

mungkin selepas ini... ingin saya coretkan kisah dia dan saya... ~~~




"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: