Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 27, 2012

Jalan Jalan Sukar

Salam buat semua readers... agak lama menyepi diri... rutin berputar seperti tidak ada peluang untuk mencelah bergumbira, berjimba dan berseronok... kala ini saya teringat kata2... "ingat 5 sebelum 5"

Yep... kata2 itu sungguh benar... kala dulu punya waktu yang banyak, tapi punya sedikit wang... sekarang sudah ada gaji sendiri, tapi waktu amat amat terhad.... itulah 5 sebelum 5... apa juga pun, harusnya kita, kamu dan saya bersyukur....

Tidak banyak yang menarik sepanjang waktu yg telah ditinggalkan... cuma saya telah berjaya membuat keputusan yang amat besar dalam hidup... saya telah berjaya memberanikan diri mengisi borang permohonan pertukaran...

Yeah... banyak yang dipertimbangkan... banyak yang difikirkan... sayang untuk meninggalkan segalanya yang ada disini... Tapi saya yakin dengan kata kata "hijrah itu pengorbanan dan perjuangan" dan InsyaAllah akan ada kemanisan disebalik hijrah ini... andai diizinkan Allah....

Saya yakin dengan ketentuan Allah, saya redha dengan apa yang akan diberikan kepada saya... dan saya percaya setiap apa yang berlaku ada hikmahnya...

Mungkin sebenarnya jodoh saya ada disana.... entah la... ada keyakinan kecil dengan kenyataan itu... disokong dengan kata2 emak waktu pulang bercuti sempena hari Malaysia tempoh hari... mak kata "mak, selalu doakan moga kok ni dipertemukan jodoh cepat... kalau ada rezeki boleh buat dua sekali... jangan jodoh kok ni ada diperlis kot, sebab tu tak jumpa2 lagi..."

Saat itu cuma mampu ketawa kecil, sebab ada air mata yang mengalir... saya tau mak dan mungkin org2 lain berat hati sebab mungkin ada yang akan melangkah bendul... tapi soal jodoh bukan harus mengikut urutan... soal jodoh adalah soal rezeki... sudah rezeki dia mendahului saya... siapa saya untuk melawan takdir... redha itu lebih baik...

Saya yakin setiap orang ada ujian dan rezeki masing2... mungkin ini ujian untuk saya, dan insyaAllah rezeki saya akan sampai juga nanti... 

Ps1: mohon readers doakan seorang sahabat saya, Abdul Rahman Bin Abdul Wahab, dia sedang koma akimat kemalangan sewaktu dalam perjalan pulang dari kerja... doakan kesembuhan dia... doakan moga Allah berikan isteri, keluarga dan anak2nya kekuatan mnghadapi ujian ini... Andai punya waktu mohon juga menunaikan solat hajat untuk beliau

Ps2:saya rindu kak Noridah... juga readers... mohon doakan kesejahteraan kakak saya ini... doakan beliau diberi kemudahan sepanjang beliau menunaikan haji... 

Ps3:teruja dengan cerita Adam dan Hawa... hehehe saya kan peminat tegar Aaron Aziz... Suka lagu tema cerita ini...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: