Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 13, 2012

Sendiri Kadang Kala Indah

Assalamualaikum... hari yang indah... dimulakan dengan Solat Subuh... sungguh... mudah terjaga pagi ini... Alhamdulillah... mungkin sebab semalam sudah berhabis tidur... =)


bila seorangan... saya menjadi rajin... rajin laundry, rajin masak, rajin mengemas... erm entah kenapa... atau mungkin sebab sekarang saya sudah free... tak sibuk lagi... 

baju sudah siap di jemuran... nasi goreng dah siap di goreng, teh susu siap... dan sarap juga sudah... sekarang saya update blog dulu sebelum saya mulakan kerja saya... ada banyak yang harus diselesaikan...

InsyaAllah saya akan cuba siapkan sebelum 25 Nov... sebab selepas itu, saya akan bercuti sepuas2nya selama 2 minggu sebelum saya balik ke Gombak untuk sesi persekolahan... erm nampaknya Gombak masih sayangkan saya... 20D juga tidak mahu melepaskan saya... Sogo, Care4, Giant, dan Jusco semua masih berjodoh dengan saya...

insyaAllah, saya tidak akan berhenti setakat ini... bila sesi pertukaran bulan 4 nanti dibuka... saya akan mohon lagi... saya tidak akan berhenti lagi... sebab sekarang, dalam hati saya tidak ada sesiapa lagi kecuali mak dan ayah...

bercakap dengan mak, kadang2 buat saya sebak... cuma saya harap sangat... jangan sesiapa pun kasihankan saya kerana tidak berjodoh... saya tidak mahu di pandangan dengan serba kekurangan kerana saya tidak berjodoh... banyak lagi misi dalam hidup saya yang saya nak buat selain dari memikirkan semua itu (walaupun kadangkala ia muncul sepintas lalu diingatan)...

saya bahagia dengan apa yang saya ada... saya ada keluarga yang sayang saya... saya ada kawan2 yang sangat mengambil berat (kak azrina, kak aini, kak noridah: 3 nama yang satu hari nanti saya akan tulis entri tentang mereka)... saya ada segalanya... saya ada banyak misi yang ingin saya buat... dan saya tidak mahu semua itu terhenti kerana saya tidak berjodoh...

jangan tuduh saya tidak mahu mengikut sunnah... sebab hanya orang bodoh sahaja yang tidak mahu bernikah... mungkin belum masanya untuk saya... dan saya juga merasakan memang saya belum bersedia...

ok... lupakan persoalan berat itu... bukan kuasa kita untuk memikirkannya...

3 hari bersendirian... saya mendapat ketenangan yang maksimum... Alhamdulillah... syukur... saya sudah mula mengatur langkah untuk tahun depan... insyaAllah, tahun depan saya akan cuba mengaplikasikan teknik mendorong pelajar corot dengan teknik nabi Muhammad SAW... insyaAllah saya akan cuba... walaupun saya tahu dengan personaliti saya ni agak payah untuk saya lakukan... saya mudah marah, saya mudah melenting... dan memang susah untuk bersabar... tapi insyaAllah saya akan cuba aplikasikan...

sebagai permulaan, 3 Dis ni, saya akan menyertai bengkel teknik tersebut di Jitra... insyaAllah moga Allah beri ruang dan peluang untuk saya menyertainya... dan kalau berkesan dan teknik yang disampaikan ini baik, saya akan mengusulkan kepada pihak sekolah untuk menjemput manusia hebat ini utk berbengkel disekolah... mungkin boleh kami manfaatkan bersama... InsyaAllah...

tahun hadapan, banyak perancangan lagi yang saya telah susun... InsyaAllah satu hari nanti saya akan ceritakan... sebab sekarang pun waktu masih panjang untuk bercerita tentang tahun depan... yang penting... tahun ini dengan saki baki yang ada... saya akan selesaikan semua yang telah saya mulakan... dan rancang untuk tahun berikutnya pula... 

doakanlah semuanya berjalan lancar...


p/s: bila bersendirian ini lah masa yang sesuai untuk memikirkan hala tuju hidup saya... =)



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: