Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, November 3, 2012

Tidak Berjaya...

lanjutan daripada entri sebelum ini... akhirnya waktu yang sebenar telah tiba... saya membuka dengan bismillah... tapi akhirnya yang saya dapat adalah PERMOHONAN ANDA KE PERLIS TIDAK DILULUSKAN... 

dalam hati redha... tangan segera mencapai telefon... saya telefon mak, maklumkan yang saya tidak berjaya... mak sepertinya ingatkan saya berlawak... banyak kali mak bertanya, betulkan perkhabaran yang saya sampaikan... dan akhirnya mak diam bila tahu yang saya bersungguh... saya tahu dalam hati mak sangat kecewa... dan sebenarnya itulah yang saya takutkan... takut memberi harapan... sebab kuasa bukan ditangan saya...

saya tidak kisah diri saya... sebab saya memang selalu kecewa, dikecewakan, dan gagal... dalam hidup saya, saya selalu menerima kejutan yang mengecewakan... saya tidak kisah utk menerima berita tidak diluluskan ini... sebab saya sudah biasa... tapi bila saya mula memberi harapan pada mak dan bapak yang saya akan pulang... saya rasa seperti saya sudah mengecewakan mereka... maafkan kok ni....

saya benci rasa ini... saya benci rasa yang harus menitiskan air mata... saya benci perasaan yang harus merasa kecewa... sampai bila saya pun tak pasti... saya harus merasa kecewa, sedih, gagal... entah la sampai bila...

saya mohon sangat Allah beri saya hati yang redha, memang saya boleh redha... tp saya sedih...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

6 comments:

Puteri Bt Ahmad said...

weyyy sabaq naaa.insyaallah nnt smpai masanya hg dapat tukaq :'(

ObiZ said...

rilek... sabar dlm bersabar.. insyaaallah bnyak pintu yg terbuka dn blum lg tiba masa sesuai untuk anda... Allah know what are the best for us right?

SyahNURazni said...

thanks geng... huhuhu... puteri, aku baru dok berangan nak pi makan lunch dengan hang kalo dapat balek perlis... hehehe tadak rezeki lagi tahun depan... kita tengok nasib 12014 pulak cengganer... hehe

Puteri Bt Ahmad said...

yeahhhh aku tunggguuuuuuuuuu hehehhe :'D aku lak tgh tggu nk tukaq aloq setaq pon tak dpt2 hehehhe. 2014 hg kawen da, insyaallah dpt tukaq. hehe ameeeeennnnnn

SyahNURazni said...

hehehehe... kawen?! erm tolong cari mai sorang boleh? aku suka orang boleh, tapi nak buat orang suka aku tu payah sket... hehehehe... payah nak lekat...

Puteri Bt Ahmad said...

hehehehhehe tak lama dah tuuuuu...tahun depan lekat! ameeeennnnnnn :D