Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, February 2, 2013

Cukup... Biarkan Ia Disitu, Dan Jangan Usik Lagi...

hal jodoh berkisar2... akhirnya terkena tempias kepada saya... mujurlah yang lagi seorang itu tiada di situ... kalau tidak, saya tidak tahu apalah kesudahannya... tapi kali ini lebih hebat, sebab bukan yg terdekat juga turut serta...

perbualan2 yang sampai saat ini masing dok berputar2 dalam kepala otak adalah:

cikgu lelaki 1: kalau kita nak, kita kena aim untuk dapat yang itu (merujuk kepada jodoh dan orangnya)

saya: aim memang senang... tapi kalau saya aim dia, dia tak aim saya nak buat mcm mana... saya ni perempuan

cikgu lelaki 2 masuk dah terus datang ke depan saya, sambil menunjukkan jarinya kepada saya dan berkata:

"ada aim ...... tak?" (...... itu ada nama seseorang disebut)

ya Allah, saya terdiam tak terkata... 

dulu, saya berani mencuba dan berharap... tapi mungkin sebab saya sudah tua... saya sudah penat dan takut... penat untuk berusaha dan takut untuk berharap...

dari semalam sampai saat ini... air mata tak berhenti keluar... setiap kali memikirkan semua ini, saya jadi sedih... 

banyak persoalan yang bermain difikiran (saya kan manusia yang berfikiran jauh)...

"ya Allah, beri saya kekuatan... jauhi fikiran saya dari berfikir yang tidak sepatutnya...lindungi saya dari hasutan syaitan... beri saya hikmah untuk menyelesaikan semuanya... dan tunjukkan lah saya jalan yang benar dan mudahkanlah urusan saya..."

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: