Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 29, 2013

Dia yang namanya ada huruf A,Z,N dan I...

sudah lama saya mengenalinya... hampir 4-5 tahun... sebelum ini saya menafikan haknya dengan menutup terus mata saya untuk menilai kebarangkalian beliau adalah jodoh saya...

tapi sejak peristiwa suatu petang itu, buat saya terfikir... mungkinkah dia jodoh saya? sejak hari itu, saya tidak berhenti berdoa moga Allah beri saya petunjuk dan ilham untuk memulakan langkah pertama andainya benar kami punya jodoh yang kuat...

tapi serius... hingga saat ini saya tidak pasti apakah caranya yang mampu saya lakukan untuk memulakan langkah pertama... 

saya ceritakan pada mak... sejak hari itu, kalau mak telefon atau saya telefon mak, mak mesti tanya... =) saya tau mak juga mendoakan saya...

dalam sibuk berdoa dan memikirkan langkah yang sesuai... saya dikejutkan dengan satu gambar dari FB beliau... ada beberapa gambar diambil bersama seorang perempuan (juga saya kenal orangnya)...

hati agak patah... agak kecewa... cuma tidak sekecewa dulu sebab saya memang menahan perasaan supaya tidak terlalu mengharap... sebab saya juga tidak tahu hatinya...

saya mula berfikir... apakah Allah sedang memakbulkan doa saya... mungkinkah ini petunjuk dari Allah bahawa dia bukan untuk saya... andai benar... saya redha... saya terima dengan hati terbuka...

hal gambar itu saya ceritakan pada mak... saya redha dan saya pasrah... walaupun kebenarannya masih belum pasti lagi... saya tidak mahu menjadi orang yang mengganggu hubungan orang lain...

maaf... saya bukan orang yang jenis suka berjuang... sebab tu saya bukan askar... saya tidak suka berebut... saya tidak suka... saya tidak suka... 

sebab tu bila ada tiga... saya akan tarik diri... sebab saya tau, saya lah yang akan gagal, kecewa dan menangis diantara ketiganya...

doa saya hari ini dan mungkin hari2 seterusnya... moga Allah memberi kekuatan dan petunjuk kepada saya, moga Allah memberkati setiap langkah saya... andai dia milik saya, jodoh saya... saya yakin Allah akan memberi petunjuk untuk kami memilih jalan yang terbaik... saya juga memohon kepada Allah, moga Allah berikan saya suami yang boleh membimbing saya (sebab saya sendiri perlukan bimbingan), moga Allah hadirkan saya seorang suami yg boleh menerima saya dan keluarga saya seadanya... seorang suami yang boleh bersama melalui kehidupan susah dan senang... dan seorang suami yang menyayangi saya dan keluarga saya...

p/s: Encik yang namanya ada huruf A,Z,N dan I... berdoalah moga Allah beri kamu juga petunjuk apa yang baik untuk kamu... moga dengan kamu juga berdoa, Allah akan memberikan kita jalan yang terbaik...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: