Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, March 4, 2013

Kalau Padi Katakan Padi...

Assalamualaikum... blog ini ibarat ombak... kadang2 laju dan deras... namun kadang2 sepi dan diam... begitu juga dalam hati saya... 

malam ini keluar berjimba dengan Bee... sebenarnya dah lama teringin nak pegi makan kat Rodeo Stickhous tu... and Alhamdulillah, malam ni terlaksana... thanks to Bee... makanannya lazat... hehehe part yang tak best tu kita sembunyikan... tp dari 5 bintang, saya anugerahkan 4 bintang untuk Rodeo Stickhous... mmg boleh pegi lagi... cuma biasalah... bila orang ramai... servis agak kurang memuaskan... sebab tu 4 bintang... =)

sebenarnya pertemuan itu lebih kepada bicara dari hati ke hati... banyak yang diluahkan... akhirnya saya berjaya meluahkan hampi 90% apa yang terbuku dihati... ada rasa tenang dalam hati...

cuma Bee berbeza pendapat dengan saya dalam satu hal... ye saya akui ada kebenaran dalam kata2 Bee... tapi maaf, belum cukup kekuatan untuk menyatakan hasrat hati pada sesiapa... 


saya akui... fizikalnya saya nampak tabah, kuat dan degil... fizikalnya saya nampak peramah, bising, sosial... tapi hakikatnya saya tidak la terlalu tabah dan kuat... saya mudah serik, saya malu dan pendiam bila soal2 hati dan perasaan ini dipersoalkan...

mungkin pengalaman dulu, buat saya takut menerima keputusan yang sama... jadi biarlah... biarlah keadaan yang menentukan... biarlah waktu yang menentukan...

menunggu "Dia" kini bukan lagi agenda dalam hidup saya... selepas pengalaman hebat yang saya alami beberapa waktu dulu... saya kini punya goal yang lain... saya mahu meneruskan hidup dengan tenang, tabah... saya tidak mahu memikirkan kekurangan yang ada... insyaAllah saya mahu fokus kepada kelebihan yang saya ada... banyak perkara yang saya impikan belum tercapai...

saya mahu travel ke sekeliling dunia, mengenali orang2 hebat di sekeliling saya, menuntut ilmu dengan mereka... mendekatkan diri dengan Pencipta... itu agenda saya yang paling utama... insyaAllah... dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang... =)

mungkin sebenarnya inilah usaha saya untuk mendapat seorang suami yang baik... dengan diri saya sendiri berubah menjadi lebih baik terlebih dahulu... =) insyaAllah...

"Ya Allah, hamba sangat mencintainya, hanya Engkau maha mengetahui perasaan hamba padanya... setiap urat nadi hamba ini penuh dengan namanya... Ya Allah, dekatkanlah hati hamba dengan hatinya andai benar dirinya yang Kau tetapkan untuk hamba... namun Ya Allah, andai dirinya bukan untuk hamba, berikanlah hamba kekuatan dan ketabahan untuk melupakannya..."

"Ya Allah, andai dia untuk hamba, hamba redha Ya Allah... kerana hamba yakin... apa yang hamba cinta belum tentu baik untuk hamba dan apa yang hamba tidak suka belum tentu buruk untuk hamba... berikanlah hamba dan dia ilham untuk kami bertemu dalam rahmatMu... berikanlah kami petunjuk untuk sama2 bertemu dalam keredhaanMu... berikanlah kami kekuatan untuk memulakan langkah pertama kami"

dua doa untuk"nya" dan "dia"...


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: