Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 27, 2013

Tumpang Bahagia...

Assalamualaikum wbt.. dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang... berikanlah hamba kekuatan untuk memulakan bicara... dan berikan juga hamba kekuatan dan kesabaran untuk menyudahkan entri ini dengan sempurna...


dulu, kira2 26 tahun dulu... waktu tu umur saya 4 tahun... saya masih ingat peristiwa2 kecil yang berlaku ketika itu... waktu tu mak mengandung... banyak persoalan timbul...

pernah saya bertanya mak... adik akan keluar ikut mana?

mak selalu layan perbualan saya... jawapan yang diberikan juga bernas... =)

mak cakap, perut mak akan dibelah, dan adik akan dikeluarkan dari situ... owh... sungguh dasyat rasanya waktu itu dengan akal cetek membayangkan perut mak dibelah...

bila adik lahir... orang yang paling excited adalah saya... saya nak jaga adik, saya nak hayun buaian adik... memandangkan hidup saya waktu tu, tak ada kawan2... masih ingat, dalam kampung saya, saya seorang sahaja yang sebaya2 saya... abang dan kakak pula beza umur sangat jauh...

sungguh teruja bila ada adik... jiran2 dan saudara mara yang datang melawat pun, saya tak bagi tengok lama2... saya sayang adik, saya tak nak dorang ambil adik...

zaman berlalu... dia la yang selalu bersama saya... main masak2 bawah pokok asam adalah hobi kami... hehehe saya ajar adik main masak2 guna tanah... hehehe banyak memori indah... sukar diingati dengan jelas...

waktu saya tahun 5, adik mula masuk darjah 1... waktu itu juga, sungguh teruja... bangga punya adik satu sekolah... seronok nak jadi kakak yang boleh jaga adik...

selepas sekolah rendah... waktu berlalu agak pantas... saya dan adik makin jauh... makin jauh... dan makin jauh...

adik selalu kata... mak selalu bandingkan beliau dengan saya... sebenarnya dulu, saya juga selalu dibandingkan dengan kakak... mungkin itu pendekatan mak...

masa berlalu... saya ke MRSM, adik ambil UPSR... saya ke Dungun, adik di Tengku Suleiman, saya ke Sabah, adik ambil SPM... saya graduate dan duduk dirumah, adik dapat matriks, saya dapat kerja, adik masuk UniMAP... kami terus jauh...

waktu ini, roda berputar... saya cemburu dengan adik... hidupnya dipermudahkan... perjalanan kehidupannya dilancarkan hingga ke hari ini... mungkin sebab adik selalu dengar cakap mak... mak redha dengan adik... tak macam saya... DEGIL!!!

Lepas graduate UniMAP, adik terus dapat sambung master... tak macam orang lain yg nak kena mohon dan tunggu... tapi urusan adik dimudahkan disitu... dalam sambung master... Allah mudahkan lagi satu urusan adik... Jodoh...

hari ini... saya tumpang bahagia dengan adik... walaupun jauh disudut hati sentiasa mendoakan hati rapuh ini mampu bertahan...

***untuk adik yang paling kok ni sayang (sebab kok ni cuma ada sorang je adik), selamat berbahagia... kok ni sayang adik sama macam mana kok ni sayang adik dulu2... cuma mungkin sebab kita dah besar... rasa sayang kita sukar untuk dilafazkan... i will do my best utk buat hari bahagia itu berjaya... sebab kok ni pun tak tau kok ni sempat ke tidak merasa sendiri... tak nampak pun jalan2 itu untuk saya... apa juga pun... SELAMAT BERBAHAGIA...***


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

1 comment:

Anis Ahmad said...

Terima kasih yang tidak terhingga, bantuan kudrat, wang ringgit, segala galanya. Hanya Allah saja yang mampu membalasnya.

Macam yang selalu saya cakap, kita yakin dengan Allah. InsyaAllah Dia tidak akan mensia siakan hambaNya yang berdoa. Kita sama sama doa, saat untuk awak melalui semua ini akan tiba, tepat pada masanya dan kena dengan orangnya. Amin.