Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, April 21, 2013

Seorang Demi Seorang... Saya Entah Bila...

Assalamualaikum... 

senyap... sebab sangat sibuk... bak kata status di FB... jumaat, sabtu, ahad, isnin... hingga la jumaat berikutnya... begitu juga yang berikutnya... semua punya event... harap hari ahad 28 April dapat la melarikan diri dari tugas seketika utk ke Pesta Buku... =)

Ya Allah... makbulkanlah permintaan hamba...

saat ini motivasi dan emosi saya turun dan naik... di saat cuba untuk menguatkan hati dan perasaan... muncul pelbagai dugaan... seorang demi seorang mengutuskan undangan... rasanya seperti mahu lari ke bumi asing yang tiada siapa mengenali saya...

sanggupkah saya? adakah saya akan bahagia disana? entah la... pilihan tidak banyak... yang ada cuma hadapi segalanya dengan tabah...



"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Monday, April 8, 2013

Ujian

Assalamualaikum...

lama tidak update... kerana tidak sanggup dan tidak tahu apa yang ingin di tulis... namun Alhamdulillah, saya beroleh kekuatan utk memulakan...

saat ini, hati saya sudah yakin yang dia yang namanya ada A, Z, N dan I bukan diciptakan untuk saya, mungkin...

tafsiran saya... ya... sudah lama kami kenal... tidak pernah terlintas dihati saya untuk berusaha memilikinya... entah kenapa sejak akhir2 ini Allah uji begitu... dan apabila ada lebih dari saya yang juga mahu berusaha untuk memilikinya... maka saya menarik diri...

mungkin mereka memang sudah tercipta untuk bersama... mungkin dia yang Allah tulis untuk saya belum tiba... saya redha...

saya sudah bertahu kepada semua 'telangkai" yang sangat sayangkan saya... "berhentilah berusaha"

saya juga sudah beritahu emak yang memang benarlah telahan saya... biarlah, saya tidak mahu terus berharap... 

mungkin ini semua petunjuk Allah... dan saya melihat semua ini dengan positif... saya redha... mungkin sebenarnya saya tertekan... saya tidak mahu begitu lagi... saya sudah sedar sekarang...

yang penting... saya harus berubah... berubah dengan mengharapkan dan bergantung hanya kepada Allah... dan saya yakin Allah ada rencana yang lebih baik...

readers... doakanlah yang baik2 untuk saya dan anda semua...

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

Tuesday, April 2, 2013

Senyum Manisnya Menawan Hati Mak...

Assalamualaikum wbt...

kisah satu pagi... bangun awal... sebab nak teman Amin buat homework... Amin adalah anak saudara saya... cucu kedua mak dan bapak... sekarang darjah 6...

sambil menunggu beliau menyiapkan kerja beliau... saya mula menyiapkan kerja2 saya di komputer... sambil melayan FB...

tiba2 mak datang... mak tanya "ada gambaq cikgu tu?"

mula otak tak dapat tafsir... tapi akhirnya saya dapat tangkap... ahha... saya menjawab "owh, nti sat nak tgk ada ke tak"

actually mmg ada... saya on FB beliau dan saya tunjukkan pada mak... 

"oke juga orangnya... " suara mak ada bunyi harapan...

pada asalnya saya tidak mahu ceritakan pada mak hal gambar tu... tp bila suara mak begitu... saya harus ceritakan supaya mak tidak berharap...

"tapi semalam, dia ada upload gambar dia dengan seorang perempuan... ... ... " saya beritahu mak... ada lagi beberapa yang saya cakapkan pada mak... tapi biarlah rahsia

mak terdiam... saya pun cakap dengan mak... saya tak mahu berusaha lagi... saya takut saya kecewa lagi... yep... saya fobia untuk kecewa... walaupun hakikatnya saya belum pasti lagi... tapi biarlah Allah tentukan...

tgh memasak tengah hari tue... mak cakap "erm nak buat mcm mana, dia dah bubuh gambaq tue... makna dia suka la kot... kalau tak dia tak bubuh gambar tue"

entah la... saya tidak rasa begitu... saya rasa gambar itu termasuk, kerana selepas itu bila saya melihat semula, untuk tunjuk pada mak, gambar itu sudah tidak ada...

tapi apa juga pun... ingin saya tegaskan... "maaf... saya bukan orang yang jenis suka berjuang... sebab tu saya bukan askar... saya tidak suka berebut... saya tidak suka..."

saya redha... doa saya moga Allah berikan petunjuk kepada saya untuk memilih jalan yang baik... saya tidak berhenti berdoa...

petang keesokkannya pula... masa duduk lepak2 dengan mak atas katil... mak cakap "ish, teringat muka cikgu tu... manis sangat... terpesona..." kata2 mak buat saya ketawa besar...

entah la... dalam hati hanya Allah yang tahu... serius, saya tak pernah cerita dengan mak hal2 lelaki ni... tapi entah bagaimana yang ini saya tercerita... dan mak sepertinya ada harapan...

hanya Allah yang tahu apa ada dalam hati saya... serius saya tidak ada perasaan eager sepertimana dengan encik S... saya tidak berdebar ketika bertemunya... saya biasa2 saja waktu selisih atau bertemunya... 

this time saya tidak mahu lagi berusaha... saya tidak pasti adakah tindakan saya nanti akan diredhai... apa yang ingin saya lakukan adalah seperti saranan mak dan bapak...

"berdoalah, berubahlah, jangan tinggal solat..." itu pesan mak dan bapak... insyaAllah saya akan cuba buat yang sebaik mungkin... misi saya adalah satu, berjuang menjadi SOLEHAH dan insyaAllah "dia" akan datang kepada saya dalam keredhaan Allah...

p/s: pesan ustazah kat radio IKIM tadi... "kalau kita belum bertemu jodoh, jangan gundah gulana... itulah sebenarnya yang terbaik untuk kita ketika ini, redha... dan kalau kita berkeinginankan sesuatu, jangan jemu berdoa... insyaAllah, Allah akan beri pada waktu yang sesuai" hehe topik2 kat IKIM lately ni mmg selalu kena batang hidung... 


"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"