Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 27, 2017

Doa Untuk Dia

Anak ini terlalu ingin berjaya... harapannya tinggi... Encik Shah kata... "I boleh tau... yang dia sangat berharap untuk berjaya... dia mahu berjaya... dan dia terlalu ingin mendapat keputusan yang cemerlang dalam SPM... What should we do now? apa yang you dan I boleh bantu?"

Tak pasti mahu menjawab apa kepada persoalan di atas... yang pasti... saya cuma ada satu cara sahaja... DOA... saya hanya mampu mendoakan semoga Allah memberikan kejayaan dan kekuatan untuk dia... tak pernah satu waktu solat pun dalam hidup saya tidak mendoakan dia... insyaAllah saya sentiasa mendoakan dia...

I don't expected anything in the future... cukup la bila saya scroll FB dan saya melihat gambar2 dia berjaya... thats enough... cukup la kalau nanti saya tiba2 terbaca kisah kejayaannya di media sosial atau mungkin keluar surat khabar... who knows kan? thats enough...

Encik Shah dah banyak kali mengingatkan saya... xperlu berbuat baik dengan pelajar... xperlu rapat sangat dengan pelajar... xperlu nak bersungguh2 bantu pelajar...

yes... i know... niat Encik Shah baik... dia x nak saya rasa sedih sebab "dilupakan" pelajar... haha... sekali sekala je saya rasa sedih... hehe

tapi tak pe... kalau dia melupakan saya pun... haha saya tak kisah... sebab pengalaman mendewasakan... bukan semua org seperti saya yang sentiasa mengingati cikgu2 saya sejak dari tadika sampai la ke lecturer Universiti... haha walhal mereka tak ingat saya pun... but never mind... 

cukuplah bila melihat dia berjaya... saya bangga dalam hati... saya bahagia... insyaAllah...

apa lagi yang mampu saya buat? saya tidak boleh mengatur hidupnya... saya tak boleh tentukan apa yang terbaik untuk dia sebab saya sendiri pun tak tahu apa yang terbaik untuk saya... haha

tapi saya hanya mampu memberi nasihat berdasarkan pengalaman saya... sebab selama ini pun saya hidup berdasarkan pengalaman saya dan pengalaman orang lain...

anyone yang lalu disini... saya juga mohon... detikkan hati kalian untuk mendoakan anak murid saya ini... jangan tanya kenapa dia sangat istimewa... haha sebab saya juga tiada jawapan untuk soalan itu... but out of 600 students di sini... dia menjadi perhatian... tiada jawapan untuk soalan mengapa... tapi hati saya terpanggil untuk mengambil berat...

detikkan hati kalian untuk mendoakan dia... semoga dia diberi kemudahan untuk belajar... semoga semua ilmu yang dipelajari mudah melekat dalam otak... semoga dia diberi kemudahan dan ketenangan untuk menjawab soalan peperiksaan percubaan dan SPM... semoga dia diberi kejayaan dalam semua ujian dan pencapaian dalam hidupnya... semoga dia diberi kekuatan untuk menghadapi ujian dan cabaran dalam hidupnya... semoga dia bahagia dunia dan akhirat... 

"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: