Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 7, 2017

Hadiah Hari Guru Paling Istimewa...

Assalamualaikum...

hari ini nak cerita 2 kisah... 1 kisah gembira... 1 kisah kurang gembira... kisah gembiranya dahulu ya... kisah kurang gembira nanti next post... hehehe

okay... kisah ini berlaku pada hari Khamis lepas... selepas perhimpunan pagi... saya dan 2 rakan makmal Azrinie dan Aimi masuk ke dalam bilik disiplin... 

Actually dah lama x masuk bilik disiplin nih... kalau masuk pun masuk ambil barang atau letak barang... tapi harini sambil tunggu masa jamuan... saya masuk dengan Rini dan Aimi... kami lepak - lepak dan sembang...

sambil sembang sambil tangan mengemas meja... tiba - tiba terambil 1 bungkusan plastik... saya buka... di dalamnya ada satu hadiah berbungkus kertas pembalut dan diikat dengan reben hijau... 

Saya tanya Rini... "eh... hadiah siapa?" Rini respons "tu... ada tulis" 

Saya pusing hadiah tersebut... dan terkejut... sebab pemberinya adalah orang ini... Allahuakbar... dalam hati terdetik... ini hadiah hari guru... Ya Allah dah nak dekat sebulan dah baru saya jumpa hadiah ni... sipemberi tidak memberinya terus... tapi meletakkannya di atas meja saya di bilik disiplin... 

Guess Who?! hahaha sipemberinya adalah orang yang saya naikkan post tentang dirinya sebelum ini... yes its him Syawal... hehehe

Sebenarnya ada kisah juga... Pada Hari Guru yang lepas... saya nampak Syawal bawa satu bungkusan hadiah... hati terdetik... siapa la bagi dia hadiah... tapi fikir - fikir balik... tapi hari guru... means itu hadiah dari dia untuk mana - mana guru... tapi waktu tu saya lalu sebelah dia je... kalau nak bagi pada saya mesti dah bagi dah... so saya rasa hadiah tu bukan untuk saya... hehe tapi saya tak berkecil hati pun... sebab saya tak pernah nak harap apa - apa pun dari students saya... cukup la depa ni semua berjaya...

tapi bila tengok hadiah tu... air mata memang nak jatuh... haha sebab empunya adalah Syawal... hahaha... anak murid kesayangan saya... haduii tapi kalau Zairul, Alia dan Farhana baca ni... confirm depa cemburu... owh saya ada juga nak cerita tentang Zairul... tapi saya tengah tunggu dia hantar sekeping gambar... hehe baru saya nak cerita...

tapi dalam perjalanan balik rumah... dalam Haze... hahaha memang tak tertahan air mata... terus keluar berjurai - jurai... dalam hati terdetik... teruknya saya sebab tak ambil peduli pun bungkusan tu atas meja... dah hampir sebulan dah kot... Aduhaiii... 

Ya Allah... mudahkanlah urusan anak ini... semoga dia beroleh kejayaan yang cemerlang dalam peperiksaan SPM 9A+ seperti yang dia mahukan... tunjukkan jalan yang betul untuk dia memilih kerjayanya... ya Allah tempatkan dia dalam course yang terbaik dalam yang boleh menjamin kerja... semoga dia graduate dengan cemerlang... ya Allah kurniakan dia kerjaya yang baik... Semoga dia mampu berbakti kepada ibu bapanya... dan Ya Allah... kurniakanlah kehidupan yang tenang, tenteram dan bahagia... 

saya tidak memandang apa hadiahnya... tapi pada saya... bila saya diberi hadiah... ertinya kita berada dalam ingatan sipemberi... sekecil mana pun pemberian... itu ertinya kita ingat... sebab tu saya suka bagi hadiah... saya masih ingat... perkara paling kronik dalam hidup saya adalah fasa - fasa mengenali Encik S... hehehe... asal tengok benda kat pasar filipine mesti nak beli bagi dia... tshirt glow in the dark... butang baju melayu mutiara... hehe mcm2 lagi... hahaha tapiiii I wonder juga tiba2 lately ni Encik S muncul balik... hahaha... paling best sekali... he viewed my Whatsapp status... wahaha... yg tu paling win... hehehe

P/S: To Syawal > mana la tahu nanti tiba - tiba awak ter"google' nama awak sendiri... dan akhirnya terjumpa blog ini... but i hope dia tak jumpa la blog ini... hahaha... saya ucapkan terima kasih sangat atas pemberian tersebut... sangat istimewa... hanya Allah yang mampu membalasnya... semoga Allah makbulkan doa saya untuk awak

P/S2: To Encik S > saya harap awak pun dah lupakan blog ini... ehehe saya tau awak pernah jumpa blog ini once... i hope awak dah lupakan... and saya tujukan lagi Mahligai Syahdu untuk awak... hahaha (budget dia baca je) kuakuakua...





"Dengan Mengingati Allah, InsyaAllah Hati Akan Menjadi Tenang"

No comments: