Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 18, 2017

Peluang Peluang Yang Terlepas

Assalamualaikum...

Harini dapat Surat dari KPM untuk ke kolokium pendidikan stem di USM... peluang yang sangat2 saya nantikan... tapi akhirnya selepas puas berfikir... saya TOLAK kerana anak2 5IS... saya sudah berjanji dengan Cikgu Ng untuk membuat teknik menjawab bersama mereka...

it's not the first time... saya sebenarnya telah melepaskan 2 peluang lain...

last time... tak ingat bila... saya lepaskan peluang untuk memohon jawatan guru kanan... actually saya sangat2 mahukan jawatan itu... sebab tu saya nak mohon... tapi saya risau kalau saya mohon... saya mungkin terpaksa meninggalkan anak2 pengawas lebih cepat... jadi akhirnya saya TOLAK

sebenarnya bila kita sayangkan sesuatu... kita berat hati mahu berpisah... itulah yg saya rasakan pada tahun ini... saya berat hati nak berpisah dengan sekolah dan seluruh isinya... sebab tu saya lebih suka dtg sekolah dari keluar... dulu pantang ada peluang berkursus diluar... saya mesti akan offer diri utk pergi...

sama macam tahun2 akhir di GS... disebabkan Tuan... saya tak sanggup nak keluar mesyuarat atau berkursus... hehe kalau keluar pun... mesti akan cari peluang balik utk jumpa Tuan sekejap... haha Gila!!!

tapi perasaan sayang ini buat kita rasa berbunga dan bahagia... cuma this time saya saya bukan pada seseorang tetapi sayang saya adalah kepada anak2 pengawas saya...  

tapi saya percaya... yang insyaAllah rezeki Allah luas... kalau takdirnya nanti cita2 saya nak jadi pengetua itu dimakbulkan... pasti akan ada peluang utk saya... lagipun masih panjang perjalanan hidup saya dan masih banyak yang saya perlu belajar... siapa baca blog ni... mohon doakan saya ye

No comments: